کارگزاری بورس

 

کارگزاری کیست؟

یه واسطه است بین ما و سازمان بورس؛

 

کارگزاری چه کاری برای من انجام می دهد؟

مهمترین کاری که کارگزاری برای من می کنه اینه که یک سیستم آنلاین یا آفلاین روی وب یا تحت ویندوز یا برای گوشی اندروید یا آیفون به من میده که بتونم با اون:

  1. وصل شم به سامانه معاملات و خرید یا فروش انجام بدم
  2. پول واریز کنم به حساب کارگزاری
  3. پولی که توی حسابم نزد کارگزاری هست رو دریافت کنم
  4. پرتفولیوی خودم رو ببینم که چه سهامی خریدم، چی فروختم
  5. ابزاری برای تحلیل تکنیکال داشته باشم

 

لیست کارگزاری ها

لیست کارگزاری ها در سازمان بورس

اینجا می تونید لیست همه کارگزاری ها و آدرس و آدرس سایت شون رو پیدا کنید.

 

بهترین کارگزاری بورس

می دونید این سوال مثل چی می مونه؟ مثل اینکه بپرسم من می خوام بلیت هواپیمای تهران بوشهر بخرم از کدوم سایت بگیرم بهتره؟ خوب بهتره بریم 5-6 تا سایت مختلف فروش بلیت هواپیما رو ببینیم، توی کدومش راحت تر میشه سرچ کرد؟ به کدومش اگه زنگ بزنم سریع جواب میده و خوب راهنمایی می کنه؟ و بعد انتخاب کنیم.

 

با توجه به کارهایی که کارگزاری برای من انجام میده، به نظر خودتون بهترین کارگزاری بورس کدومه؟

به نظر من بهترین کارگزاری اونیه که :

  1. سیستم معاملاتش کمتر قطعی داشته باشه مخصوصا توی ساعتهای اوج خرید و فروش مثلا روزهای عرضه اولیه
  2. وقتی باهاشون کار داریم سریع پاسخگو باشند و مدام تلفنشون اشغال نباشه
  3. با محیط نرم افزارش راحت باشیم و بتونیم خیلی زود و راحت کارمون رو انجام بدیم
  4. اگه در شهری زندگی می کنیم که همه کارگزاری ها نیستن، کارگزاری ای رو انتخاب کنیم که توی شهر من یا نزدیک من حتما شعبه داشته باشه.
  5. اگه میخوام توی بازار خاصی فعالیت کنم مثلا اگه می خوام در بورس کالا خرید و فروش کنم باید کارگزاری من توی اون بازار فعال باشه

و چند تا توصیه:

  • لزوما دنبال بزرگترین و پرمشتری ترین کارگزاری ها نباشید
  • از تجربه دوستانتون هم می تونید پرس و جو کنید
  • کارگزاری ها به بعضی مشتریانشون امکان خرید اعتباری میدن یعنی وقتی پولی توی حسابتون نیست خرید کنید بعدا باهاشون تسویه کنید، در شروع کار ما شاید این موضوع خیلی مهم نباشه پس اون رو ملاک انتخاب کارگزاری تون قرار ندید.

 

درآمد کارگزاری از کجاست؟

کارمزد؛ کارگزاری در ازای خدماتی که به ما میده، کارمزد میگیره، توی مبلغ خرید و فروش یه درصد مشخصی وجود داره که کارمزد کارگزاریه و برای همه کارگزاری ها هم یکسانه

 

 

چطور کارگزاری را عوض کنیم؟

بله ما میتونیم کارگزاری مون رو عوض کنیم!

اگه با استفاده از نرم افزار یه کارگزاری خرید کردید و بعد یه مدتی دیدید از نرم افزارش خوشتون نمیاد یا خوب پاسخگو نیستن میتونید کارگزاری جدیدتون رو انتخاب کنید و از این به بعد معاملاتتون رو با کارگزاری جدید انجام بدید و خریدهای قبلی رو هم بیارید به این کارگزاری که از همین جا بتونید بفروشید

توی سیستم معاملات هر کارگزاری یه فرمی وجود داره به اسم تغییر کارگزار ناظر که از این طریق می تونید این تغییر کارگزاری رو انجام بدید.

 

 

جمع بندی انتخاب بهترین کارگزاری

توی سایت چند تا از کارگزاری ها ثبت نام کنید، مدارک بفرستید و ثبت نامتون رو کامل کنید، نرم افزارش رو دانلود کنید چه با کامپیوتر چه روی گوشی تست کنید که با کدومش راحتید، تلفنی چک کنید توی مراحل ثبت نام چقدر راهنمایی می کنند و پاسخگو هستند و بعد با یکی شروع کنید.

نگران نباشید هر موقع دیدید که خدمات خوبی نمیدن می تونید کارگزاری تون رو عوض کنید.